Mozgáscentrum

A Mozgáscentrum 2017 őszén megnyitotta kapuit Erzsébetváros mozogni vágyó lakosai számára. Feladatunk az egészségmegőrzés, betegségmegelőzés, fizikai aktivitás növelése és fejlesztése. A csoportos mozgásprogramjainkra bármely korosztály jelentkezhet, várunk mindenkit sok szeretettel.

Gerinctorna
• Milyen korosztálynak szól? A késő délutáni óráinkra főként az aktív, dolgozó korosztályt várjuk, délelőtt pedig az idősebbeket.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? A gerinc mozgásterjedelmének megtartása és növelése mellett, az órák célzott hát- és hasizom erősítő gyakorlatok kombinációiból épülnek fel.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek ajánljuk: A torna alkalmas arra, hogy az egész napos egyoldalú terhelés után átmozgassuk a testünket, így aktívan tegyünk gerincünk épségének megőrzéséért. Az óra során gerincmobilizációs, valamint törzsizom-erősítő gyakorlatokat végzünk. Rendszeres tornával harmonikusabb testtartást érhetünk el a mindennapokban is. A délelőtti és kora délutáni órák alkalmasabbak az idősebb korosztály számára.
• Kinek nem ajánljuk? Nem ajánljuk ezt a tornát, ha Önnek nagyfokú csontritkulása, nagyfokú gerincferdülése, 1 éven belüli csípőprotézise van. 

Célunk: A biomechanikailag helyes testtartás beépítése a mindennapokba, a gerincpanaszok hátfájdalmak mérséklése, megszüntetése. A tornát kényelmes ruházatban, a talajon, különböző testhelyzetekben végezzük. A tornához nem szükséges edzőcipő.

Gerinctréning: A köredzést is tartó külsős oktató által vezetett gerinc-edzés  intenzívebb.

Nyak-váll torna
• Milyen korosztálynak szól? Az órákon minden korosztály részt vehet.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? A torna során olyan mozdulatokat végzünk, amelyek a nyak-vállöv, vállízület, valamint a felső háti szakasz átmozgatását teszik lehetővé. A gyakorlatokat ülő testhelyzetben végezzük.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek nem ajánljuk?  Mivel ez egy csoportos torna, nem ajánljuk, ha Önnek akut traumás vállsérülése, vállficama van.

Célunk: A mindennapi stressz hatására ezek azok a területek, amelyek elsőként reagálnak túlfeszüléssel, zsugorodással. Ezeket az izomcsoportokat a torna során nyújtjuk, lazítjuk, a meggyengült izmokat erősítjük, a limitált mozgásterjedelmet növeljük a gyakorlatok során.

Csípő – Térd torna
• Milyen korosztálynak szól: Minden korosztály számára hasznos és fontos az alsó végtagi izmok erejének fejlesztése és fenntartása, valamint ízületeink mozgásterjedelmének megtartása, esetleg fokozása.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz: A fekvő helyzetekben (háton-, oldalt- és hason fekve) végzett feladatok tehermentesített helyzetben segítik az ízületek mozgásterjedelmének növelését, és az izmok erősítését.
• Ki tartja az órát: gyógytornász

Célunk: A rendszeresen végzett tornával megóvhatjuk izmaink rugalmasságát és izomerejét, segíthetjük az ízületi felszínek kenését, ezzel is hozzájárulva a csípő és a térd ízületek épségéhez. A tornán akkor is részt lehet venni, ha valakinek csípő vagy térd protézise van. Ebben az esetben jelezze ezt az óra elején.

Alakformáló torna
• Milyen korosztálynak szól? Az órákon bármely korosztály részt vehet. 
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? Az alakformáló zenés torna kis ellenállással (súlyzó) végzett erő-állóképesség fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz. A a gyakorlatokat kényelmes ruházatban, álló helyzetben, valamint a talajon, különböző testhelyzetekben, stabil kiinduló helyzetből végezzük. A tornához edzőcipő szükséges.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek ajánljuk: Mindenképpen itt a helye minden olyan mozogni vágyónak, aki szeretné magából a legjobbat kihozni.
• Kinek nem ajánljuk? Nem ajánljuk ezt a tornát, ha Önnek nagyfokú csontritkulása, magas vérnyomása, akut mozgásszervi (kopás, gyulladás) fájdalma van.  

Célunk: Az óra során a testünk felületes, nagyobb izomcsoportjait formáljuk és erősítjük, ízületkímélő módon.

Kardio torna
• Milyen korosztálynak szól? Az órákon bármely korosztály részt vehet. 
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? Zenés, vidám hangulatú, koreografált óra, mely során nem a mozdulatok precizitásán, hanem az intenzitáson van a hangsúly. A keringési rendszer ilyen módon való terhelése a javítja a szervezet állóképességét.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek nem ajánljuk? Nem ajánljuk ezt a tornát, ha Önnek bármilyen kezeletlen kardiológiai panaszai, nehézlégzése, asztmája,  magasvérnyomása,  szívritmuszavara van.

Célunk:Az órák bemelegítést követően magas intenzitású dinamikus gyakorlatokból állnak, melyet levezetéssel és nyújtásokkal fejezünk be. Az óra fokozatosan felépített, a gyakorlatokat pulzusszám ellenőrzése mellett végezzük.

A tornához kényelmes ruházat, 2-3 dl ivóvíz, és edzőcipő szükséges!

Fittball tréning
• Milyen korosztálynak szól? Minden korosztály számára ajánljuk, de fontos elmondani, hogy jó egyensúlyérzék szükséges hozzá.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? A nagylabdával (fittball)  végzett feladatok rendkívül változatosak, alkalmasak az ízületek mobilizálásra, valamint izomerősítésre  Mivel a fittball egy instabil eszköz, a vele végzett gyakorlatok fejlesztik az egyensúlyi képességeket, valamint az állóképességet is.  A feladatokat a labdán fekve, ülve, hasalva végezzük.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek nem ajánljuk? Nem ajánljuk ezt a tornát, ha Önnek bármilyen kezeletlen kardiológiai panaszai, nehézlégzése, asztmája,  magasvérnyomása, súlyos csontritkulása, csípőprotézise van.

A gyakorlatok végzéséhez kényelmes ruházat, valamint edzőcipő szükséges! 

Kismama torna
• Milyen korosztálynak szól? A terhesség 12. hetét betöltött kismamáknak szól a torna.
• Fontos tudnivaló, hogy a részvétel feltétele egy nőgyógyász szakorvos által kiállított igazolás, hogy részt vehetsz kismama tornán.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz: izomerősítés, nyújtás, légzéstechnikák.
• Ki tartja az órát: gyógytornász

A törzsizomzat megerősítése mellett hangsúlyt fektetünk a talpizom erősítésére is, ezzel elkerülve a talpboltozat süllyedését és közvetetten a hát- illetve derékfájdalmak kialakulását is. 
Az izomerősítés mellett pedig a nyújtásra és a mozgásterjedelmek megőrzésére is figyelünk, így fenntartva az izomegyensúlyt. Az órákon olyan légzéstechnikákat sajátíthatunk el, amik nagyban megkönnyítik a szülés menetét.

Tartásjavító torna gyerekeknek
• Milyen korosztálynak szól? Óráinkat 4 éves kortól, felső osztályosok számára is ajánljuk. Az órákon várunk minden olyan gyermeket, akinek lúdtalpa van, vagy hanyagtartás miatt törzsizom erősítésre van szüksége.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? Óráinkon játékos rávezető gyakorlatokkal segítünk a helyes testtartás kialakításában és a lúdtalp megelőzésében/javításában. Kényelmes ruházat, zokni szükséges a gyakorlatok végzéséhez.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek nem ajánljuk?  Nagyfokú gerincferdülés esetén, mivel ez csoportos torna.

Már gyermekkorban fontos a gerinc épségének megőrzése, a helyes testtartás kialakítása, tudatosítása. Együtt megtanuljuk, hogy mit jelent a  gerinckímélet a mindennapokban.
Célunk, hogy a lábboltozatokat megerősítsük, valamint elősegítsük a helyes testtartás automatikussá válását a mindennapokban.

Gátizom torna
• Milyen korosztálynak szól: Felnőtt korosztály számára ajánlott. Mindenkinek, aki úgy érzi, ezen a területen izomtónus javításra van szüksége. (Pl.: szülés után, vagy inkontinencia tüneteinek észlelése esetén)
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz: A tornát kényelmes ruházatban matracon végezzük, különböző testhelyzetekben. Eszközként széket és kislabdát használunk.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek nem ajánlott? Terhesség esetén, vagy lehetséges terhesség esetén, súlyos, akut aranyeres panaszok esetén.

A torna célja A gátizmok és záróizmok tudatosítása, erősítése a cél a torna során. Napi rendszeres gyakorlással megelőzhetők, vagy jelentősen enyhíthetők a már meglévő vizelettartási tünetek is. 

TRX
• Mi is a TRX: egy hevederrel megtartott, változtatható hosszúságú, rugalmatlan szalag, amely két részre oszlik, így beleakaszthatók a felső- és alsóvégtagok is.
• Milyen korosztálynak szól: minden korosztályt szívesen fogadunk, de ez az óra inkább a dolgozó korosztálynak szól.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? Saját testsúlyos edzésről van szó, de a terhelés mértékét a szalagok dőlésszögével tudjuk befolyásolni, azaz könnyíthetjük vagy nehezíthetjük ugyanannak a gyakorlatnak a kivitelezését.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek ajánlott? A nehézség tetszőleges beállításának köszönhetően bárkinek ajánljuk ezt a mozgásformát.

Az eszköz változatosan felhasználható, testhelyzetektől függően alkalmas a vállkörüli, könyéktáji izmok, a hát- és hasizmok, valamint csípő- és térdkörüli izmok erősítésére is. A kapaszkodás miatt az alkari izmok folyamatos statikus munkája kíséri a felső végtagi gyakorlatokat.
Erősítésen kívül nagyon jó állóképességi tréningeket is végezhetünk a segítségével, továbbá egyensúlyfejlesztő hatása is jelentős.

Stretching óra
• Milyen korosztálynak szól: minden korosztályt szívesen fogadunk.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? Foglalkozásunkat színesíti az ún. SMR henger is, amely tulajdonképpen egyfajta önmasszázst segít elő, ahogy a bordázott felületére ránehezedik önsúlyával az adott testrész. Kiválóan lazítja az izomzatot, és az azokat körülvevő kötőszöveteket.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek ajánlott? Mindenkinek ajánljuk az órát, aki szeretné csökkenteni izmainak feszességét vagy növelné ízületi mozgásterjedelmét.
• Kinek nem ajánlott? Nagymértékű csontritkulás esetén.

Az izmok egészséges működéséhez az erősítés mellett ugyanolyan fontos a lazítás is, hogy megőrizzük a lágyrészek rugalmasságát, elősegítsük azok regenerációját, csökkentsük a sérülések kockázatát.
Ezenkívül a különböző aktív, passzív, és autostretchinggel növelhetjük az ízületi mozgásterjedelmeket, hajlékonyabbakká válhatunk.

Koordináció- és egyensúlyfejlesztő tréning
• Milyen korosztálynak szól: A tréning bármely korosztály számára hasznos lehet.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? Az órák során kiemelt szerepet kapnak az álló egyensúlyt fejlesztő, egy lábon, instabil felszínen, vagy épp csukott szemmel végzett gyakorlatok. Ezen kívül helyet kapnak még a szem-kéz koordinációt és más testrészek összehangolt működését segítő feladatok is.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek ajánlott? Akár fiatalokról, sportolókról legyen szó, de különösen ajánlott -prevenció céljából- idősebbeknek.
• Kinek nem ajánlott? Nagymértékű csontritkulás esetén.

Időskorban gyakran csökkennek az egyensúlyozási és koordinációs képességek, és ez gyakran eleséshez vezet. A tornán alkalmazott gyakorlatok segítségével csökkenthetjük az elesések, így az abból származó sérülések esélyét.

Csontritkulás torna
• Milyen korosztálynak szól: Nyugdíjas korosztály számára ajánlott.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? A torna során célzott törzsizomerősítést végzünk, hasonló módon, mint egy gerinctorna alatt, viszont nincsenek olyan mozdulatok, amelyek csontritkulás esetén fokozzák a törések kockázatát, így biztonsággal végezhető az erősítés.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek ajánlott? Nagyfokú csontritkulás esetén. A csontritkulás élettani folyamat, melynek következtében a csontok törékenyebbé válnak. Ilyenkor is érdemes az izmainkat erősíteni, az ízületeket megfelelő módon mobilizálni, elkerülve azokat a gyakorlatokat, amelyek a meggyengült csontállomány miatt veszélyesek lehetnek. 

Keringésjavító torna
• Milyen korosztálynak szól: A tréning bármely korosztály számára hasznos.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? Megfelelő izommunka segítségével optimalizálhatjuk a keringést. A torna főként az alsó végtagi vénás keringést támogató gyakorlatokból áll, ellensúlyozva az ülő és álló életmódból adódó szokásainkat.
• Ki tartja az órát: gyógytornász
• Kinek ajánlott? Ha jobban belegondolunk, minden mozgásnak keringésjavító hatása van. Ám ez a torna sok olyan gyakorlatot tartalmaz, amelyek segítségével fokozhatjuk a szövetek keringését a kevésbé jó keringéssel bíró területeken is. Különösen ajánlott -prevenció céljából- idősebbeknek.

A tornákról általános információ:
Óráinkat minden korosztály tagjai látogathatják. Oktatóink, az első alkalom végén személyre szabottan ajánlhatnak Önnek olyan mozgásformát, amely aktuális állapota alapján az Ön számára a legideálisabb.

Jóga
• Milyen korosztálynak szól: A jógagyakorlatok úgy vannak összeállítva, hogy mindenki tudja végezni őket, bármely korosztályból, és valóban mindenkinek jót tesznek: a tartásjavítás kivétel nélkül mindenkinek hasznos.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz: nyújtó, erősítő, egyensúlyi, légző, relaxációs
• Ki tartja az órát: megbízott jóga oktató
• Kinek ajánljuk: Bárkinek, aki nyújtani, relaxálni szeretne.

Az alapszintű gyakorlatok mindenkinek hasznos nyújtásokat tartalmaznak, nem bonyolult jógagyakorlatokat végzünk, hanem erőnlétet és ellenállóképességet erősítő mozdulatokat, amit bárki el tud végezni.
Az egyensúlyi gyakorlatok, mint például az egy lábon állás, nem csak az egyensúly-érzéket javítja, hanem a koncentráció, a figyelem képességét is.
Rövid légzőgyakorlatot is végzünk, amivel a mély légzést segítjük elő, a tüdő kapacitását növeljük, és egyúttal harmonizáljuk vele az elmét.
Az óra végén mindig rövid vezetett relaxáció van, ami megpihenteti, feltölti a testet és a lelket egyaránt.

Etka jóga: Az Etka jóga életmód, amelybe beletartozik fizikális állapotunk megőrzése és helyreállítása, a pozitív életfelfogás megélése és az élet szeretete. A csoportot amatőr vezető irányítja, akit egy, “Etka-Anyó”-t személyesen is ismerő oktató tanított. Az önállóan működő csoport szívesen fogad újabb tagokat!

Szenior örömtánc
• Milyen korosztálynak szól: A kimondottan az idősebb korosztály számára kitalált, forradalmian új, közösségi mozgásforma.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz: Az egyszerű koreográfiák elsősorban sétalépésekből állnak.
• Ki tartja az órát: megbízott tánc oktató
• Kinek ajánljuk: Kifejezetten időseknek.

A szenior örömtánc egy olyan kíméletes sporttevékenység és „agytorna”, ami a legújabb kutatások szerint eredményesen késlelteti a demencia és az Alzheimer-kór kialakulását. MR- vizsgálatokkal bizonyították, hogy pár hetes tánc után az agynak azok a területei is aktivizálódnak, amelyek addig nyugalomban voltak. Tehát az idős emberek ezen mozgásforma hatására újra elkezdik használni agyuk azon részeit is, amelyekre már a mindennapi életük során nincs szükségük. A tánc hatására a szervezet endorfint (boldogsághormont) termel, nem is beszélve a zene gyógyító erejéről. 
A tánchoz nincs szükség sem táncpartnerre, sem előzetes tánctudásra. Nincsenek akrobatikus elemek, hirtelen forgások, ugrások.
Az oktató megmutatja, majd gyakoroltatja a csoporttal a rövid koreográfiát, amit meg kell jegyezni. Nincs teljesítménykényszer, a mozgás célja, hogy mindenki saját képessége és egészség állapota szerint próbálja magából a legtöbbet kihozni, figyelni, mozogni, összpontosítani és persze jól érezni magát.A szenior táncosoknál javul a kondíció, a jó közérzet, nő a terhelhetőség. Térben és időben jobban tájékozódnak, ezáltal csökken a balesetveszély is, valamint jobban alszanak. A táncnak rendkívüli közösségformáló ereje van.

Hastánc
• Milyen korosztálynak szól: Bármilyen korosztályt szívesen fogadunk.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz: táncos, könnyed, nőies mozdulatok.
• Ki tartja az órát: megbízott hastánc oktató
• Kinek ajánljuk: Bárkinek, aki szeret táncolni.

A hastánc azt az arab eredetű klasszikus táncot jelzi, amely a Közel-Kelet fejedelmi udvaraiban alakult ki, és hangsúlyozza az emberi test összetett mozgását, melynek középpontjában a csípő és köldöktáj hullámoztatása és rezegtetése áll, de a mozdulatok a test minden részét felhasználják.
A "hastánc" elnevezés kissé pontatlan, mert a táncban nemcsak a has, hanem az egész test mozog. A táncosnőnek ritmikusan köröző mozdulatokat végeznie hasával és fenekével, rendkívül fontos az ütemes lábmunka és még az ujjakat is mozgatni kell tánc közben.

Oktatónk mindenkit szívesen megtanít a tánc fortélyaira, előzetes tánctudás nélkül is!

Köredzés
• Milyen korosztálynak szól: Mindenképpen itt a helye minden olyan mozogni vágyónak, aki a mozgást nem „edzésnek” tekinti, hanem hasznos időtöltésnek.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz: Az edzésprogramot erő és állóképesség fejlesztő gyakorlatokból állítjuk össze.
• Ki tartja az órát: megbízott edző oktató
• Kinek ajánljuk: Bárkinek, aki erősödni, fejlődni szeretne.

Az edzés célja a keringési és légzőrendszeri kapacitás növelése mellett a különböző izomcsoportok foglalkoztatása és az általános fittségi állapotunk és erőnlétünk folyamatos javítása.
Az edzést alapos bemelegítéssel kezdjük majd a fő rész alatt a gyakorlatokat meghatározott állomásokon, időre végezzük különböző intenzitással és ismétlésszámmal, rövid pihenőidő beiktatása mellett. A saját testsúlyos gyakorlatok mellett különböző fitness eszközöket (pl. kézisúlyzó, óriás labda, lágy labda, gumiszalag) is használunk.
A résztvevők edzettségi állapotától függően amennyiben még bírjuk szuflával a nyújtás előtt egy-egy izomcsoport további erősítésére is juthat idő.
Az órát a megdolgoztatott izmok alapos nyújtásával zárjuk.
Az óra 60 perces és a gyakorlatok „könnyebb” elvégzéséhez a zenét is segítségül hívjuk.

Önvédelmi oktatás
• Milyen korosztálynak szól: Az önvédelmi technikák nagyon egyszerűen elsajátíthatóak,bármely korosztály számára ajánlott, akik érdeklődnek a téma iránt. Fiatalokat és időseket egyaránt várunk szeretettel!
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz: Kifejezetten a pusztakezes védekezésre fektetjük a hangsúlyt (csuklószorításból, kézrángatásból, lefogásból, fojtásból, hajtépésből való kiszabadulás, ütések, rúgások elleni védekezések), amiket bárki végrehajthat testsúlytól és erőnléttől függetlenül is.
• Ki tartja az órát: megbízott önvédelmi oktató
• Kinek ajánljuk: Bárkinek, aki szeretne magabiztosabban járni-kelni az utcán.

Támadás esetén egyszerű technikákkal is védekezhetünk, de ezeket kevesen ismerik és használják. A technikák elsajátítása bárki számára lehetséges, bármilyen előképzettség nélkül is, ám fontos a folytonos ismétlés, hogy reflexszerűen tudjunk védekezni, ha a szükség úgy hozza. Az óra lényege, hogy mindenki saját képessége és egészségi állapota szerint próbálja végrehajtani a gyakorlatokat, mozogjon és érezze jól magát közben.
A rendszeres edzés előnye az is, hogy mentálisan felkészít a rossz helyzetekre, így elkerülhető a tehetetlenség, na meg stresszlevezetésre is kitűnő egy kis “csihi-puhi”.
Az órát mindig egy 5-10 perces laza, de egész testet átmozgató bemelegítéssel kezdjük, hogy elkerüljük az esetleges húzódásokat, rándulásokat. Ezután egy 20-30 percben mindig átismételjük az előző órák anyagait, egyrészt, hogy az újonnan csatlakozók is be tudjanak kapcsolódni, másrészt, hogy a technikák idővel automatikussá váljanak. Majd egy vagy két új technika is bevezetésre kerül minden órán, amit a fennálló időben gyakorolunk, ám a következő órán átismételjük ezeket is.

Relaxáció
• Milyen korosztálynak szól: A relaxáció  bármely korosztály számára hasznos lehet.
• Milyen gyakorlatokat tartalmaz? A rövid relaxációs gyakorlat során kényelmes, háton fekvő testhelyzetben tudatosan lazítunk.
• Ki tartja az órát: pszichológus
• Kinek ajánlott? Mindenkinek, aki tudatosan szeretne lazítani, elősegítve ezáltal mindennapi testi-lelki jóllétét.

 

A Mozgáscentrum Házirendjéről a letölthető dokumentumból tájékozódhat.

A foglalkozásokon kizárólag VII. kerületi lakosok és dolgozók vehetnek részt, térítésmentesen.

A részvétel regisztrációhoz, és bejelentkezéshez kötött. Ha ezen feltételek nem teljesülnek, az órákon való részvétel nem biztosított.

Mozgáscentrum
1071 Budapest, Lövölde tér 7. (bejárat a Király utca felől).
+36 1 321 0635

  Kapcsolódó fájlok

  • Mozgáscentrum Házirend 2022

Kapcsolódó hírek

name

Mozgáscentrum órarend